Skön start på året i Almuñécar!

november 23, 2023

Välkommen med på en skön resa!
Almuñécar erbjuder sina gäster behagligt klimat, tropisk växtlighet, fina stränder och en spännande historia som går tillbaks ända till 800 år före vår tideräknings början. Almunecar med sina 27 000 invånare är kanske den mest genuina semesterorten längs Spanska solkusten. Staden ligger ca 80 km öster om Malaga och söder om Granada. Spaniens högsta berg Sierra Nevada utgör fond i norr och skyddar mot kyliga nordan vindar. Andalusien är Spaniens hjärta. Ingen annanstans i landet hittar vi en så spännande historia och en levande själ som här. Kulturen är präglad under många tusen år av olika folkslag som fenicier, greker, romare, morer, zigenare, som alla har varit med om och påverkat den färgrika sydspanska kulturen.

FAKTA OM RESAN
Under en veckas tid bor vi skönt i den lilla staden Almuñécar därifrån vi gör utfärder åt olika håll. Det erbjuds utfärder de flesta dagar och man deltar enligt intresse och ork, det finns också en hel del att göra i Almuñécar. På morgonen kan man gå på promenad tillsammans i soluppgången och på eftermiddagarna kan man t.ex. spela boule på stranden.

Datum: 17–24 januari 2024
Flyget avgår onsdagen 17.1 kl. 9.30 från Helsingfors, ankomst till Helsingfors onsdagen 24.1 kl. 19.45
Onsdag-onsdag, 7 dagar
Pris: 790 € (enkelrumstillägg ca 150 €)*
I priset ingår:

• Flyg Helsingfors–Malaga–Helsingfors, flygskatter
  • Transport från & till flygplatsen i Malaga (buss ca. 1h)
  • Logi på 4-stjärniga Bahia Almuñécar 7 nätter i dubbelrum, möjlighet till enkelrum finns
  • 7 frukostar och 7 middagar från rikligt buffebord
  • För valbara utfärder från Almuñécar betalar man på ort och ställe, mellan 20-60€/utfärd
  • Färdledarens tjänster

*Vi reserverar oss för pris- och programändringar som sker utan vår påverkan.

Anmälningar: ina.laakso@forsamlingsforbundet.fi / 0504121499

Teknisk arrangör: Göran Sundqvist – Travelpartner